IT-tukipalvelut

Meillä puhelimeen vastaa aina ihminen ja paikan päällekin lähetämme sellaisen
Tukipalvelut

IT-tukipalvelut muodostuvat käyttö- ja lähituesta. Tuki auttaa asiakkaita päivittäisen tietotekniikan käytössä sekä ongelmatilanteissa ja heiltä voi aina kysyä neuvoja ja vinkkejä – tietotekniikan ei ole tarkoitus turhauttaa vaan auttaa! Tuen ammattitaitoinen tiimi pyrkii ratkaisemaan ongelmat mahdollisimman sujuvasti ja nopeasti –  yleensä tämä tapahtuu jo ensimmäisen yhteydenoton aikana. Käyttötuki palvelee asiakkaita monikanavaisesti; puhelimitse, sähköpostitse ja tukipyyntöjärjestelmän kautta. 

Ota meihin yhteyttä ja kerromme lisää. 

 
Etäyhteys

Asiakkaan halutessa käyttötuella on mahdollista ottaa etäyhteys asiakkaan koneeseen. Linkki koneelle ladattavaan etäyhteysohjelmaan löytyy verkkosivuston vasemmasta yläreunasta kohdasta ”Pikatuki”. Voit myös ladata etäyhteysohjeman napsauttamalla alla olevia linkkejä käyttämäsi laitteen perusteella.

 
Tukipyyntöjärjestelmä

Asiakkailla on halutessaan mahdollisuus saada tunnukset tukipyyntöjärjestelmään, jonka kautta hän voi tehdä tukipyyntöjä ja seurata sekä omien että muiden työntekijöiden tukipyyntöjen edistymistä.

 
Lähituki

Kaikkia tilanteita ei aina voi selvittää puhelimitse eikä sähköpostitse vaan paikan päälle tarvitaan lähitukihenkilö. Jos kyseessä on esimerkiksi laitteen rikkoutuminen, asentaa käyttötuki laitteen valmiiksi, lähituki toimittaa laitteen, varmistaa toimivuuden ja noutaa vanhan laitteen pois.

 
Lähitukihenkilö toimistolle päiväksi

Asiakkailla on mahdollisuus tilata lähituki esimerkiksi päiväksi yrityksen toimitiloihin auttamaan työntekijöitä tietoteknisten ongelmien kanssa. Suosittelemme varaamaan mahdollisuuksien mukaan lähitukihenkilölle oman tilan. Nämä päivät ovat sellaisia, että jonoa saattaa kertyä vähän enemmänkin.

 
Tuen yhteystiedot

Tuki palvelee sinua numerossa 0400 865 646 ja sähköpostitse helpdesk@absoluuttinen.fi

Laite- ja asennuspalvelut

Asennamme käyttövalmiiksi tietokoneet, puhelimet, tabletit, monitoimilaitteet sekä tulostimet
Laite- ja asennuspalvelut
Avaimet käteen-periaate

Palvelemme asiakkaita “avaimet käteen”-periaatteella, mikä tarkoittaa sitä, että laite tietokone, puhelin, tabletti, monitoimilaite, tulostin jne.) on asennettu oikein sovittujen käytänteiden ja vaatimuksien mukaisesti, se on tietoturvallinen sekä käyttövalmis. Sillä ei ole väliä onko laite hankittu meidän kauttamme vai onko asiakas ostanut laitteet itse tai vaikkapa Verkkokaupasta. Me huolehdimme, sinä käytät. 

 

Jos kyseessä on uusi asiakas, kartoitamme aina ensin nykyiset käytössä olevat laitteet. Esimerkiksi jos tuot meille asennettavaksi uuden kannettavan tietokoneen selvitämme aluksi mitä ohjelmistoja laitteeseen tarvitaan, onko tarvetta siirtää tietoja vanhasta kannettavasta tietokoneesta uuteen, minkälainen verkkoyhteys on käytössä ja onko uuteen kannettavaan tietokoneeseen tarvetta liittää tulostinta, monitoimilaitetta tai vaikkapa kortinlukijaa.

 
Dokumentointi

Laite ja käyttäjä dokumentoidaan aina. Tämän vuoksi on helposti selvitettävissä mitä laitteita kenelläkin on käytössä jos asiakkaalla on tarve saada  esimerkiksi kalustoluettelo.

Laitteesta dokumentoidaan seuraavat tiedot:

  • Sarjanumero
  • Merkki
  • Malli
  • Hankintapaikka (takuu)

 

Varkauden sattuessa

Tarvittaessa voimme hallita, lukita tai tyhjentää laitteita esimerkiksi varkaustapauksien sattuessa. Tämä ominaisuus on liitetty mukaan muun muassa Premium-lisenssiin. Otathan yhteyttä meihin, mikäli et ole varma, kuuluuko kyseinen palvelu teidän sopimukseen.

 
Kierrätys

Palveluumme sisältyy vanhojen ja tarpeettomien laitteiden kierrätys sekä tyhjennys tietoturvallisesti. Tietoturvallinen tyhjennys on kaksivaiheinen; laitteen kiintolevy / muistikortti tyhjennetään ensin ohjelmallisesti, jonka jälkeen se vielä tuhotaan fyysisesti.

Ota meihin yhteyttä ja kerromme lisää.

Verkkoratkaisut

Käyttötarkoitusta vastaavat verkkoratkaisut

Hankintapalvelut

Suunnittelemme ja rakennamme yrityksille sekä organisaatiolle käyttötarkoitusta vastaavia verkkoratkaisuja asiakkaan tarpeiden, ympäristön vaatimuksien, laitteiden lukumäärän ja verkon liikennöintimäärän perusteella. Suunnittelussa otetaan aina huomioon tulevat tarpeet, jotta uusi verkkoratkaisu ei osoittaudu huonoksi jo 3 kuukauden päästä. Laitteiden fyysinen sijoituspaikka tarkistetaan joko käymällä paikan päällä tai videoyhteyden välityksellä palo- ja tietoturvan vuoksi. 

Toimivilla työkaluilla on helppo toimia tilanteessa kuin tilanteessa. Ota meihin yhteyttä ja kerromme lisää. 

Asiakkaan olemassa oleva verkkoratkaisu

Jos asiakkaalla on jo olemassa jokin verkkoratkaisu teemme aina ensin kartoituksen. Kartoitukseen kuuluu käytössä olevien laitteiden tarkistus; vastaavatko laitteet nykytarpeita, voidaanko käytössä olevia laitteita hyödyntää ja mikä on laitteiden tietoturvataso (esim. ohjelmistopäivityksien saatavuus). Kartoitukseen kuuluu myös nykyisen verkon suorityskyvyn testaus. Teemme tarvittaessa myös tilojen tarkistuksen ottaen huomioon palo- ja tietoturvan.  Kartoituksesta saaduilla tiedoilla pystymme kertomaan asiakkaalle minkälainen käytössä olevien laitteiden ja verkon taso on, millaisilla toimenpiteillä esimerkiksi suorituskykyä ja tietoturvaa voidaan parantaa ja onko uusille laitehankinnoille tarvetta. 
 
Uuden verkkoratkaisun suunnittelu ja rakentaminen
Uuden verkkoratkaisun rakentaminen aloitetaan kartoittamalla asiakkaan vaatimukset sekä tarpeet, jonka perusteella suoritetaan laitteiden mitoitus. Tämän jälkeen selvitetään tilan lähiverkkokaapelointi, missä tilassa/tiloissa verkkoyhteyttä tarvitaan (toimistohuone/varasto/jne.) ja onko tarvetta yhdelle vai useammalle langattomalle tukiasemalle (peittoalue eli kattavuuden tarvittava laajuus). Toimivan verkkoratkaisun kannalta on tärkeää myös käydä läpi olosuhteet, nimittäin sillä on merkitystä onko tiloissa esimerkiksi paljon metallia tai onko kyseessä vaikkapa vanha talo, jossa on paksut seinät.  Kartoituksesta saaduilla tiedoilla asiakkaalle tehdään kattava ehdotus verkkoratkaisusta.

MISTÄ VERKKORATKAISU MUODOSTUU?

Verkkoratkaisu muodostuu palomuurista, lähiverkkokytkimestä ja langattomasta tukiasemasta. 

 
Mikä on palomuuri?

Palomuuri on internetin ja yrityksen tai organisaation sisäverkon välissä oleva laite, joka suojaa sisäverkkoa haitalliselta liikenteeltä ja ulkopuolisilta uhkilta. Palomuurilla suojaaminen toimii kumpaankin suuntaan. Sillä turvataan sisäverkossa olevat laitteet ja suojataan myös mahdollisten ei-turvallisten laitteiden liikennöinti sisäverkosta internettiin. 

 
Mitä pitää ottaa huomioon hankittaessa palomuuria?

Palomuurilaitetta hankittaessa on hyvä ottaa huomioon seuraavat asiat:

  • Verkossa olevien laitteiden lukumäärä.
  • Liikennemäärä eli minkä verran liikennettä laitteiden läpi kulkee.
  • Työskentelevätkö työntekijät etänä tai onko etäyhteydelle tarvetta.
 
 
Mikä on lähiverkkokytkin?

Lähiverkkokytkin on laite, jolla saadaan liitettyä lähiverkkokaapelilla yksi tai useampi laite verkkoon toisin sanoen lähiverkkokytkimeen liitetään laitteet, jotka tarvitsevat langallisen verkkoyhteyden. 

Lähiverkkokytkimen avulla voidaan muodostaa yhteyden muihin laitteisiin, verkkoihin ja tietokoneisiin.

 
Mitä pitää ottaa huomioon hankittaessa lähiverkkokytkintä?

Lähiverkkokytkinta hankittaessa on hyvä ottaa huomioon seuraavat asiat:

  • Kytkettävien laitteiden määrä (vaikuttaa kytkimen porttien määrään).
  • Mahdollinen tarve sähköistää (PoE eli Power Over Internet) esimerkiksi kytkimeen  voidaan tarvittaessa liittää valvontakamera, jolloin data ja sähkö kulkevat samassa kaapelissa.
  • Liikennemäärä eli minkä verran liikennettä kulkee laitteiden läpi.

 

 

Mikä on langaton tukiasema?

Langaton tukiasema on laite, millä saadaan liitettyä langattomasti (WiFi) yksi tai useampi laite verkkoon. Langattoman tukiaseman kautta on mahdollista muodostaa yhteys verkkoon langattomasti. 

 
Mitä pitää ottaa huomioon hankittaessa langatonta tukiasemaa?

Langatonta tukiasemaa hankittaessa on hyvä ottaa huomioon seuraavat asiat:

  • Kytkettävien laitteiden määrä.
  • Liikennemäärä eli minkä verran liikennettä laitteiden läpi kulkee.
 
 

Toimivilla työkaluilla on helppo toimia tilanteessa kuin tilanteessa! Ota meihin yhteyttä ja kerromme lisää. 

Asiantuntijapalvelut

Asiantuntija palveluksessasi

Asiantuntijapalvelut

Meiltä saat aina luotettavan asiantuntijan avuksesi. Valttimme ovat asiakaslähtöinen toiminta ja monipuolinen kokemus. 

Onko edessä muutto uusiin tiloihin ja esimerkiksi verkkoratkaisut mietityttävät? Oletteko rakentamassa uutta toimitilaa ja kaipaisitte apua tietoteknisissä ratkaisuissa? Onko pilvipalveluiden käyttöönotto ajankohtaista? Oletteko ottamassa uutta sovellusta käyttöön? Onko suunnittelmissa digiloikka? Oletteko järjestämässä webinaaria ja tarvitsette jonkun huolehtimaan tietoteknisen toteutuksesta?

 
Ylläpito

Huolehdimme, että järjestelmien ylläpito on ajantasalla ja esimerkiksi varmistukset toimivat tarkoituksenmukaisesti.

 
Koulutus

Koulutamme sekä paikan päällä että etänä. Voit suunnitella kouluttajan kanssa teidän tarpeita vastaavan koulutuksen tai valita jo olemassa olevista koulutuspaketeista.

 
Oletko uusi yrittäjä?

Autamme ja neuvomme mielellämme aloittelevia yrittäjiä. Uskallamme väittää oppineemme yhtä ja toista yrittämisestä yli 20 vuoden kokemuksella.

 

Ota meihin yhteyttä ja kerromme lisää. 

Absoluuttinen IT Oy
Hiltusentie 23 A3
90620 OULU
kontakti@absoluuttinen.fi
0400 532 000

Copyright © 2023 Absoluuttinen IT Oy

Tietosuojalauseke

Absoluuttinen IT Oy
Hiltusentie 23 A3
90620 OULU
kontakti@absoluuttinen.fi
0400 532 000

Copyright © 2023 Absoluuttinen IT Oy

Tietosuojalauseke