Pilviturvapalvelu

Pilviturvapalvelu

Pilviturvapalvelu sisältää Microsoft 365-toimintaympäristöön kuuluvat perus- ja tietoturvapalvelut, laitteiden hallinnan sekä valvonnan ja varmuuskopioinnin. Pilviturvapalvelu tuottaa lisäarvoa olemassa olevalle Microsoft 365-ympäristölle ennaltaehkäisevänä, kustannustehokkaana ja tietoturvallisena ratkaisuna. 

 
Microsoft 365-toimintaympäristö

Pilviturvapalveluun kuuluvat Microsoft 365-toimintaympäristön perus- ja tietoturvapalvelut.

Peruspalveluihin sisältyy

  • Sähköposti
  • Viestintä
  • Tiedostonhallinta

 

Tietoturvapalveluihin sisältyy

  • Perinteinen päätelaitesuojaus (Defender for Business)
  • Koko toimintaympäristön suojaus (Defender for Office)
  • Hälytykset mahdollisista haittaohjelmista ja epäilyttävistä sovelluksista
  • Epäilyttävien sähköpostiviestin asettaminen karanteeniin (voidaan vapauttaa käyttäjän toimesta) 
Laitteiden hallinta ja valvonta

Pilviturvapalveluun kuuluva hallinta ja valvonta sisältää yrityksen tietokoneiden valvonnan, ylläpidot, päivitykset, hälytyksien seurannan ja etähallinnan. 

 
Tietokoneiden valvonta

Hallintaa ja valvontaa varten yrityksen käytössä olevista tietokoneista kerätään seuravat tiedot

  • Koneen malli
  • Merkki
  • Sarjanumero
  • Asennetut ohjelmistot ja laitteet (tulostin, monitoimilaite jne.)
  • Tieto käyttäjästä
 
Ylläpito ja päivitykset

Pilviturvapalveluun kuuluu esimerkiksi kolmannen osapuolen ohjelmistojen ylläpito ja päivitys. Tämä tarkoittaa sitä, että käyttäjien koneille jaetaan keskitetysti uusimmat tietoturvapäivitykset, joista käyttäjä saa ilmoituksen. Mikäli päivitys vaatii koneen uudelleen käynnistämisen, saa käyttäjä valita ajankohdan. 

 
Hälytykset

Pilviturvapalveluun olennaisena osana kuuluu hälytykset mahdollisista tietoteknisistä ongelmista (kiintolevyn täyttyminen, prosessori käy liian kuumana jne.). Hälytykset tulevat meidän tukeen, josta otamme esimerkiksi yhteyttä suoraan käyttäjään jos kyse on yksittäisen käyttäjän koneen ongelmasta. Osa hälytyksistä korjataan suoraan tuen toimesta, jolloin asiakas (yrityksen yhteyshenkilö) saa tiedon tehdystä korjauksesta, mutta se ei vaadi häneltä erillisiä toimenpiteitä. 

 
Etähallinta

Pilviturvapalvelun myötä jokaiseen koneeseen on asennettuna valmiina etäyhteyssovellus. Tämä tarkoittaa sitä, että käyttäjän ei tarvitse erikseen asentaa etäyhteyssovellusta jos koneelle on tarve ottaa etäyhteys. 

Varmuuskopiointi

Pilviturvapalvelussa asiakas voi itse päättää mitä sähköpostien ja tiedostojen lisäksi varmuuskopioidaan. Varmuuskopioinnin piiriin voidaan lisätä esimerkiksi yrityksen verkkosivut, tietokoneet, puhelimet, tabletit ja palvelimet. 

 Pilviturvapalvelun edut ja hyödyt

Pilviturvapalvelun myötä tietoteknisten peruspalveluiden ulkoistaminen on helppoa niin pienille kuin suurillekin yrityksille ja organisaatioille. Tietoteknisen ympäristön valvonnalla ja ylläpidolla on myönteinen vaikutus yrityksen tietoturvaan.

Palvelu on myös kustannustehokas; pilviturvapalvelun myötä asiakkaasta tulee sopimusasiakas, palvelun käyttöönotossa saadaan yleensä poistettua käytöstä päällekkäisiä sovelluksia sekä tarpeettomia lisenssejä. 

 

Kiinnostuitko pilviturvapalvelusta? Ota yhteyttä ja kerromme lisää!